Felhasználási feltételek

1. Általános rendelkezések


1.1. Jelen általános szerződési feltételek szabályozzák a szerződő felek azon jogait és kötelezettségeit, amelyek az eladó, azaz a bolt között létrejött adásvételi szerződésből erednek Ján Melich Medosviečky IČO: 11925591, ÁFA-szám: 1020180216, az el-27077/2021/B Járásbíróság által vezetett OR-ben bejegyzett OR (a továbbiakban: eladó) és a vevő, amelynek tárgya az áruk adásvétele az eladó elektronikus áruházának weboldala.

Az eladó elérhetőségei:

Postacím: Borodáčová 9

821 03 Pozsony, Szlovákia

Számlaszám készpénz nélküli fizetéshez:

HU fizetés (IBAN: SK82 8330 0000 0023 02301377).

E-mail: info@medotestgyertyak.hu

1.2. A szerződő felek megállapodtak abban, hogy a vevő az eladónak történő megrendelés elküldésével megerősíti, hogy hozzájárul ahhoz, hogy jelen általános szerződési feltételek és azok feltételei vonatkoznak minden, az eladó által üzemeltetett e-kereskedelmi weboldalon megkötött adásvételi szerződésre, amelynek alapján az eladó a szóban forgó weboldalon bemutatott árut leszállítja a vevőnek (a továbbiakban: adásvételi szerződés), valamint az eladó és a vevő között fennálló minden olyan kapcsolatnak, amely különösen az adásvételi szerződés megkötésekor és árukat igénylő.

1.3. Az általános szerződési feltételek az adásvételi szerződés szerves részét képezik.
Abban az esetben, ha az eladó és a vevő írásbeli adásvételi szerződést kötnek, amelyben az alkalmazandó feltételek eltérnek az általános üzleti feltételektől, az adásvételi szerződésben foglaltak elsőbbséget élveznek az általános üzleti feltételekkel szemben.

1.4. Az eladó által üzemeltetett bármely e-kereskedelmi webhelyen található árujegyzék a szokásosan leszállított áruk katalógusa, és az eladó nem garantálja az összes felsorolt ​​áru azonnali elérhetőségét. Az áru elérhetőségét a vevő kérdése alapján visszaigazoljuk.

2. Az adásvételi szerződés megkötésének módja

2.1. Az adásvételi szerződés úgy jön létre, hogy az eladó kötelező erejű elfogadja a vevőnek az adásvételi szerződés megkötésére vonatkozó ajánlatát a vevő e-mail üzenete formájában az eladónak és/vagy kitöltött és elküldött űrlap formájában. a vevő az eladó honlapján és/vagy telefonos megrendelés formájában a vevőtől az eladóhoz (a továbbiakban: „megrendelés”).

2.2. A vevő megrendelésének az eladó általi kötelező érvényű elfogadása az Eladó telefonos vagy e-mailes visszaigazolása a vevőnek a megrendelés elfogadásáról a megrendelés vevő általi előző elfogadását követően, valamint az áru elérhetőségének és szállítási dátumának ellenőrzését követően. a vevő által igényelt áru, “megrendelés visszaigazolása” megjelöléssel. A megrendelés elfogadásáról az eladó elektronikus rendszerébe automatikusan végrehajtott értesítés, amelyet a megrendelés elküldését követően haladéktalanul az Ön e-mail címére kap, nem minősül a megrendelés kötelező érvényű elfogadásának. Ha szükséges, a megrendelésével kapcsolatos minden további információt elküldünk az Ön e-mail címére.

2.3. A megrendelés kötelező érvényű elfogadása tartalmazza az adásvételi szerződés tárgyát képező áru megnevezésére és specifikációjára vonatkozó információkat, további információkat az áruk és/vagy egyéb szolgáltatások áráról, a szállítási határidőről. áruk, az áruk szállítási helyére vonatkozó név és információ, az áru árára, feltételeire, a szállítási módra és dátumra vonatkozó információk a vevő számára az áru megbeszélt szállítási helyére, az eladó adatai ( cégnév, székhely, azonosító szám, cégjegyzékszám stb.) vagy egyéb adat.

2.4. A vevő e-mailben vagy telefonon tudja szállítani az eladónak a megrendelés kézbesítésétől számított 24 órán belül értesítést küld az eladónak, hogy eláll a rendeléstől. A vevő köteles a megrendelt áru nevét, e-mail címét és leírását a rendelés törléséről szóló értesítésben feltüntetni. A megrendelés törlése esetén az eladó a vevőt nem számítja fel a megrendelés törlésével kapcsolatos díjat.
Abban az esetben, ha a vevő a vételárat vagy annak egy részét a megrendelés törlését megelőző időben az eladónak kiegyenlítette, az eladó a már kifizetett vételárat vagy annak egy részét a szerződéstől való elállástól számított 7 napon belül visszaküldi. megrendelés átutalással a vevő bankszámlájára, kivéve, ha a szerződő felek a vételár visszaküldésének más módjában állapodnak meg.

3. Az eladó jogai és kötelezettségei

3.1. Az eladó köteles: az eladó által visszaigazolt megrendelés alapján az árut a megbeszélt mennyiségben, minőségben és időpontban a vevőnek átadni és a megőrzéséhez és védelméhez szükséges módon becsomagolni, illetve szállításhoz felszerelni, gondoskodni arról, hogy a kiszállított áru megfelel a Szlovák Köztársaság hatályos jogszabályainak, legkésőbb az áruval együtt írásban vagy elektronikus formában adja át a vevőnek, az áru átvételéhez és felhasználásához szükséges minden okmányt, valamint az érvényes jogszabályban előírt egyéb dokumentumokat. előírások (szlovák nyelvű használati utasítás, jótállási jegy, szállítólevél, adóbizonylat)

3.2. Az eladónak joga van a leszállított áru vételárának megfelelő és időben történő kifizetéséhez a vevőtől.

3.3. Az eladónak jogában áll elállni a rendeléstől, ha a kifogyott készletek vagy az áru hiánya miatt az árut a jelen szerződési feltételekben meghatározott határidőn belül, vagy a vásárlási feltételekben feltüntetett áron nem tudja átadni a vevőnek. online áruház, kivéve, ha megegyezik a vásárlóval az alternatív szállításban. A megrendelés törléséről a vásárlót telefonon vagy e-mailben értesítik, és a vételár vagy annak egy részének megfizetése esetén a pénzeszközöket 15 napon belül visszautalják számára az általa megadott számlára, kivéve, ha egyébként megegyezett az eladóval.

4. A vevő jogai és kötelezettségei

4.1. A vevő köteles: a megvásárolt vagy megrendelt árut átvenni, a megállapodott vételárat a vállalt határidőn belül az eladónak megfizetni, ideértve az áru kiszállításának költségeit is, nem sérteni az eladó jó üzleti nevét, megerősíteni az átvételt. az árut a szállítólevélen az ő aláírásával vagy az általa meghatalmazott személy aláírásával és bélyegzővel, ha az rendelkezésre áll

4.2. A Vevő jogosult az árut a szerződő felek által a megrendelés kötelező érvényű elfogadásában megállapodott mennyiségben, minőségben, időpontban és helyen szállítani.

5. Szállítási és fizetési feltételek

5.1. Az áruk értékesítése az eladó elektronikus áruházának honlapján található, megjelenített minták, katalógusok, típuslapok és mintakönyvek szerint történik.

5.2. Az eladó köteles a vevő megrendelését teljesíteni és az árut a vevőnek átadni, attól számított 3 munkanapon belül, hogy az árut az áru szállítója vagy gyártója az eladónak átadta.

5.3. A vevő köteles az árut az eladó által a vevői megrendelés elfogadásában megjelölt helyen átvenni Az áru eladó általi kézbesítésének késedelme esetén az eladó jogosult az árut egyoldalúan meghosszabbítani. az áru szállításának határideje, akár többször is, amelyről az eladó visszaigazolást ad ki a vevőnek.

5.4. Az eladó jogosult felkérni a vevőt az áru átvételére az adásvételi szerződésben megállapított határidő lejárta előtt.

5.5. Az eladó elektronikus áruházának honlapján található katalógusokban, tájékoztatókban és egyéb dokumentumokban szereplő áruk súlya, méretei és egyéb adatai nem kötelező érvényű adatok.

5.6. Az áru átadási helye az eladó által a megrendelés elfogadásában megjelölt hely, kivéve, ha a szerződő felek az adásvételi szerződésben ettől eltérően állapodnak meg.

5.7. Abban az esetben, ha az eladó az árut a vevő által az adásvételi szerződésben meghatározott helyen adja át a vevőnek, a vevő köteles az árut személyesen átvenni, vagy gondoskodni arról, hogy az árut az általa meghatalmazott személy vegye át. távolléte esetén átveszi az árut. Az áru az árunak a megadott címre történő kiszállításának pillanatában minősül kézbesítettnek
a megrendelés kötelező átvételében és az áru vevő általi fizikai átvételének pillanatában átvett, ill meghatalmazott képviselője által, vagy az áru átvételének megtagadásával, amit a fuvarozó az áru átadásáról és átadásáról szóló jegyzőkönyvben feltüntet.

5.8. A vevő köteles a szállítmányt, azaz az árut, valamint annak csomagolását a kiszállítást követően haladéktalanul ellenőrizni. Ha a vevő észleli, hogy az áru vagy az áru csomagolása mechanikai sérülést szenvedett, köteles erről a fuvarozót értesíteni, és jelenlétében ellenőrizni az áru állapotát. Az áru sérülése esetén a vevő köteles feljegyzést készíteni az áru sérülésének mértékéről és jellegéről, melynek helyességét a fuvarozó igazolja. Az így elkészített és az eladónak átadott jegyzőkönyv alapján az eladó utólag biztosíthatja az áru hibájának elhárítását, az áru árengedményét, vagy az áru javíthatatlan hibája esetén új áruval látja el a vevőt. .

5.9. A vevő jogosult arra az esetre, ha az eladó az árut a v5.2. pontban meghatározott határidőn belül nem szállítja ki. Üzleti feltételek az adásvételi szerződéstől való elállásra és az eladó köteles a vételár már kifizetett részét az adásvételi szerződéstől való elállás kézbesítésétől számított 15 napon belül készpénz nélküli átutalással a vevőnek a vevő által megjelölt számlájára visszaküldeni. .

5.10. A vásárlók minden szállítmányról e-mailben kapnak számlát.

5.11. Fizetési módok: Készpénzben az áru átvételekor vagy banki átutalással.

6. Vételár

6.1. A vevő köteles megfizetni az eladónak az áru adásvételi szerződésben és/vagy az eladónak az adásvételi szerződés megkötésekor érvényes árjegyzéke szerinti vételárát, beleértve az áru szállítási költségét is (a továbbiakban “vételár”) készpénzes fizetés formájában az eladó kijelölt telephelyén, utánvéttel az áru átvételének helyén, utánvéttel postai szolgáltatásokat nyújtó társaságon keresztül vagy készpénz nélküli átutalással a az eladó számlája, amely a megrendelés kötelező érvényű elfogadásában szerepel.

6.2. Az eladó fenntartja a jogot a vételár megváltoztatására jogszabályváltozás, az áruk gyártói vagy szállítói általi árváltozások esetén.

6.3. Ha a vevő a vételárat az eladónak nem készpénzes átutalással fizeti ki, a fizetés időpontjának azt a napot kell tekinteni, amikor a teljes vételár az eladó számláján jóváírásra került.

6.4. A vevő az adásvételi szerződésben meghatározott határidőn belül, de legkésőbb az áru átvételekor köteles megfizetni az eladónak a megállapodás szerinti áru vételárát.

6.5. Abban az esetben, ha a vevő kifizeti az eladónak a megállapodás szerinti áru vételárát
az adásvételi szerződésben a vevő csak a Szlovák Köztársaság hatályos jogszabályai szerint jogosult elállni az adásvételi szerződéstől és követelni a vételár visszatérítését.

6.6. Abban az esetben, ha a vevő a teljes vételár megfizetése előtt eláll az adásvételi szerződéstől, a szerződő felek megállapodtak abban, hogy a vételár előlegét visszaküldik.

6.7. Abban az esetben, ha a vevő az áru átvételekor nem fizeti meg az eladónak a teljes vételárat, a szerződő felek megállapodtak abban, hogy az eladó jogosult elállni az adásvételi szerződéstől.

6.8. Az összeszereléssel és szállítással kapcsolatos költségeket az áru vételára nem tartalmazza
és az eladó nem köteles ezeket a szolgáltatásokat a vevőnek nyújtani.

6.9. Az akciók a készlet erejéig érvényesek, hacsak egy adott terméknél másként nem jelezzük.

7. Tulajdonjog megszerzése és az áruk sérülésének kockázatának átszállása

7.1. A vásárló az áru tulajdonjogát csak az áru teljes vételárának teljes kifizetése után szerzi meg.

7.2. Az áru sérülésének kockázata akkor száll át a vevőre, amikor átveszi az árut az eladótól, vagy ha ezt nem teszi meg időben, és amikor az eladó megengedi számára az áru kezelését, és a vevő nem veszi át. az áru felett.

8. Reklamációs eljárás (hibafelelősség, garancia, reklamáció)

8.1. Minden olyan garanciális igényt, amelynél a hiba az áru átvételétől számított 30 napon belül nyilvánvalóvá válik, az áru új árura cserélésével megoldunk. Ha az áru az adott pillanatban nincs raktáron, akkor a lehető legrövidebb időn belül megrendeljük Önnek, vagy lehetővé tesszük, hogy más, azonos értékű árut válasszon. A reklamáció felgyorsítása érdekében a vásárlástól számított 30 napon belül új termékért cserébe a reklamált árut hiánytalanul (az összes tartozékkal, kézikönyvvel stb.) vissza kell küldeni. A cseregarancia nem vonatkozik a mechanikailag sérült árukra. Medosviecky s.r.o. lehetőséget biztosít a fel nem használt áruk visszaküldésére a törvényes 7 napos határidőn belül. Az áruknak azonban az eredeti csomagolásukban, használaton kívül és hiánytalanul kell lenniük. Ha érdekel a használt áru visszaküldése, akkor a használt áru értékének megfelelő összeget ajánlunk. Az a vásárló, aki üzleti tevékenysége keretében olyan árut vásárol, amely nem továbbértékesítésre szolgál, az áru átvételétől számított 7 napon belül elállhat a szerződéstől. Az áru visszaküldési határidejének igénybevétele nem lehetséges azon termékek esetében, amelyeket a vásárló a reklamációs eljárás során kapott (új árura csere).

8.2. Az áru hibáiért az eladó felel, a vevő pedig köteles haladéktalanul reklamációt benyújtani az eladónál az érvényes reklamációs eljárásnak megfelelően.

8.3. A panaszok kezelésére az érvényes reklamációs eljárás vonatkozik. A megrendelés eladónak történő elküldésével a vevő megerősíti, hogy megfelelően tájékoztatták az áru igénylésének feltételeiről és módjáról, beleértve azt is, hogy hol érvényesíthető a reklamáció a pont szerint. 18. § bek. törvény 1. -a. 250/2007 Z. tól től. számú fogyasztóvédelemről és a Szlovák Nemzeti Tanács törvényének módosításáról. 372/1990 Coll. a bûncselekményekrõl szóló módosítással (a továbbiakban: törvény).

8.4. A reklamációs eljárás azokra az árukra vonatkozik, amelyeket a vevő az eladótól vásárolt elektronikus kereskedelem formájában az eladó elektronikus kereskedelmének honlapján.

8.5. A jelen űrlapon szereplő reklamációs eljárás minden üzleti esetre érvényes, kivéve, ha szerződésben más garanciális feltételekről állapodnak meg.

8.6. A vevő csak olyan árukra jogosult szavatossági igényt érvényesíteni az eladóval szemben, amelyek a gyártó, a szállító vagy az eladó által okozott hibákat mutatnak, amelyekre a jótállás vonatkozik, és amelyeket az eladótól vásárolt.

8.7. A vevő köteles az árut az áru átvételekor megvizsgálni. Ennek elmulasztása esetén a jelen ellenőrzés során feltárt hibákra vonatkozó igényét csak akkor érvényesítheti, ha bizonyítja, hogy az áru az áru átvételekor már rendelkezett ezekkel a hibákkal.

8.8. A jótállási idő alatt a vásárlónak joga van a hiba díjmentes elhárítására, miután az árut, beleértve a tartozékokat, a dokumentációt és az utasításokat, a fizetési bizonylattal együtt az eladó meghatalmazott képviselőjének bemutatta.

8.9. Ha az áru hibás, a vevőnek jogában áll reklamációt benyújtani az eladó telephelyén a pontban foglaltak szerint. 18. § bek. 2. §-a szerint az árut saját költségén az eladó telephelyére leszállítja és az eladónak átadja. A vevő köteles a reklamációban pontosan feltüntetni az áru hibáinak típusát és mértékét. Az eladónak objektíve szállítható áruk reklamációs eljárása azon a napon kezdődik, amikor az alábbi feltételek mindegyike teljesül: a reklamált áru átadása a vevőtől az eladóhoz, az áru fizetését igazoló bizonylat kézbesítése a vevőtől az eladó. A panaszeljárás kezdete egyben a panasz benyújtásának napja is. A reklamált árut az eladó székhelyére kell szállítani, hacsak az eladó vagy a megadott személy másként nem rendelkezik (pl. az árut közvetlenül a megadott személynek szállítja).

8.10. Az eladó köteles a reklamációt minden olyan telephelyen elfogadni, ahol a reklamáció elfogadása lehetséges, azaz annak székhelyén vagy a pont szerinti kijelölt személynél. 18. § bek. törvény 2. §-a.

8.11. A jelen általános szerződési feltételek 8.9. pontja szerint a reklamáció fogadására kijelölt helyen az eladó köteles biztosítani a panaszkezelésre jogosult személy jelenlétét a pont szerint. 18. § bek. törvény 3. §-a.

8.12. A Vevő köteles az áru hibáit indokolatlan késedelem nélkül reklamálni az eladónál, ellenkező esetben a vevő elveszíti az eladóval szembeni jogát a hiba ingyenes elhárítására.

8.13. Az árureklamáció benyújtásáról az eladó vagy egy megjelölt személy az eladó által választott megfelelő formában, pl. e-mailben vagy írásban, amelyben köteles az áru hibáit pontosan jelezni a pont szerint. 18. § bek. 5. §-a alapján, és tájékoztassa a fogyasztót azon jogairól, amelyek az 1. sz. 622. § és 623. §. Ha a reklamáció távközlési eszközzel történik, az eladó köteles haladéktalanul eljuttatni a vevőnek az igény visszaigazolását; ha a visszaigazolás azonnali kézbesítése nem lehetséges, azt indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb a reklamáció feldolgozásáról szóló dokumentummal együtt kell kézbesíteni; a követelés érvényesítésének igazolását nem kell kézbesíteni, ha a vevőnek lehetősége van a követelés érvényesítését más módon igazolni.

8.14. A vevő döntése alapján mely jogai a pont szerinti A Ptk. 622. §-át és 623. §-át az eladó vagy a Ptk. 623. §-a szerint a panaszkezelés módjának meghatározására kijelölt személy alkalmazza. 2. § levél m) pontja szerint haladéktalanul, bonyolultabb esetekben a panasztételi eljárás megindításától számított 3 napon belül, indokolt esetben különösen, ha az áru állapotának komplex műszaki értékelése szükséges legkésőbb a bejelentéstől számított 30 napon belül. a panaszeljárás kezdete. A reklamáció kezelési módjának meghatározása után az eladó vagy a megjelölt személy a panaszt haladéktalanul kezeli, indokolt esetben a reklamáció utólag is kezelhető. A reklamáció feldolgozása azonban nem tarthat tovább 30 napnál a követelés benyújtásától számítva. A panasz feldolgozási határidejének lejárta után a fogyasztónak jogában áll elállni a szerződéstől, vagy jogában áll az árut új árura cserélni. A reklamációs eljárás végéről és a reklamáció eredményéről az eladó a két fél által egyeztetett formában tájékoztatja a vevőt.

Ha a vevő az adásvételi szerződés megkötésétől számított első 12 hónapon belül reklamációt tett az áruval kapcsolatban, az eladó a reklamációt annak elutasításával csak szakértői vélemény vagy felhatalmazott, bejelentett vagy akkreditált személy véleménye alapján tudja kezelni. személy vagy egy kijelölt személy véleménye (a továbbiakban: az áruk szakértői értékelése). A szakértői értékelés eredményétől függetlenül az eladó nem követelheti a vevőtől az áru szakértői értékelésének költségeit, illetve az áru szakértői értékelésével kapcsolatos egyéb költségeket.

Ha a vevő az adásvételi szerződés megkötésétől számított 12 hónapon belül reklamált a termékkel kapcsolatban, és az eladó azt elutasította, a reklamációt feldolgozó köteles a panaszkezelési okiratban megjelölni, hogy a vevő az árut kinek küldheti át szakértőnek. értékelés. A Vevő az árut szakértői értékelésre küldi meg a reklamációs okiratban megjelölt személynek, az áru szakértői értékelésének költsége, valamint minden egyéb kapcsolódó költség az eladót terheli, függetlenül a kereset eredményétől. szakértői értékelés. Ha a vevő szakmai elbírálással bizonyítja az eladó felelősségét az áru reklamált hibájáért, újra érvényesítheti a követelést; a jótállási idő az áru szakértői értékelése során nem jár le. Az eladó köteles megtéríteni a vevőnek a megújított kereset benyújtásától számított 14 napon belül az áru szakértői értékelésével kapcsolatban felmerült valamennyi költséget, valamint az ezzel kapcsolatos, célzottan felmerült költséget. A megújított követelés nem utasítható el.

8.15. A vevőt nem illeti meg a szavatossági jog érvényesítése azon hibákra, amelyekről az eladó a szerződéskötés során tájékoztatta, vagy amelyekről az adásvételi szerződés megkötésének körülményeit figyelembe véve tudnia kellett.

8.16. Az eladó fenntartja a jogot, hogy a hibás árut más hasonló, hasonló paraméterekkel rendelkező árura cserélje.

8.17. A vevő szavatossági igénye az eladóval szűnik meg: fizetési bizonylat, szállítólevél vagy jótállási jegy, tartozék vagy termékdokumentáció benyújtásának elmulasztása, az áru átvételekor nyilvánvaló hibák bejelentésének elmulasztása, az áru szavatossági idejének lejárta, mechanikai az áruban a vásárló által okozott kár,
az áru a természeti környezet páratartalmának, kémiai és mechanikai hatásainak nem megfelelő körülmények között történő használata, szakszerűtlen kezelés, szervizelés, vagy az áru gondozásának elhanyagolása, az áru túlzott rakodásából eredő sérülése, vagy a pontban meghatározott feltételekkel ellentétes használat. a Szlovákiában érvényes dokumentáció, általános elvek, műszaki szabványok vagy biztonsági előírások,
az áruban bekövetkezett sérülések elkerülhetetlen és/vagy előre nem látható események következtében, az áru sérülése véletlen megsemmisülés és véletlen minőségromlás, szakszerűtlen beavatkozás, szállítás közbeni sérülés, víz, tűz, statikus vagy légköri elektromosság vagy egyéb vis maior által okozott sérülés, az áruba való beavatkozás illetéktelen személy.

8.18. Az eladó köteles a reklamációt kezelni és a reklamációs eljárást az alábbi módok valamelyikén befejezni: a kijavított áru átadásával, az áru kicserélésével, az áru vételárának visszaküldésével, az áru árából megfelelő kedvezmény megfizetésével. az árut az eladó által meghatározott teljesítés átvételére vonatkozó írásbeli felhívással, az árureklamáció indokolt elutasításával.

8.19. Az eladó a reklamáció benyújtásának napjától számított 30 napon belül köteles írásbeli okiratot kiállítani a vevő részére a reklamáció feldolgozásának módjáról és a reklamáció feldolgozásának módjáról a postai vagy futárszolgálaton keresztül, vagy a kézbesítési szolgáltatón keresztül, vagy e-mailben.

8.20. A jótállási idő az adásvételi szerződés megkötésétől számított 24 hónap, kivéve, ha konkrét esetekre eltérő jótállási idő kerül meghatározásra, és az áru átvételétől és az áruval kapcsolatos szükséges dokumentumok meghatalmazott általi visszaigazolásától számítva. személy.

8.21. A jótállási idő meghosszabbodik azzal az idővel, amely alatt a vásárló az árut az áru garanciális javítása miatt nem tudta használni.

8.22. Áru új termékre cseréje esetén a vevő egy okmányt kap, amelyen a kicserélt árut feltüntetik, és az egyéb igények érvényesítése az eredeti szállítólevél és jelen reklamációs dokumentum alapján történik. az áru újra cseréje esetén a jótállási idő az új áru átvételétől kezdődik újra, de csak az új árura 8.23. Minden érvényes garanciális javítás ingyenes.

8.24. Eltávolítható hiba esetén a reklamáció a vevő 8.13 pont szerinti döntésétől függően kerül elbírálásra. pontjában foglaltak szerint: az eladó gondoskodik a hiba elhárításáról, vagy az eladó a hibás árut kicseréli.

8.25. Ha olyan hibáról van szó, amelyet nem lehet eltávolítani, vagy egy eltávolítható, többször megismétlődő hibáról van szó, vagy több különböző eltávolítható hibáról van szó, és amely akadályozza az áru rendeltetésszerű, hibamentes használatát, az eladó a vevő döntésétől függően a pont 8.13. pontjában foglaltak szerint reklamációt az alábbi módon: az áruk más, azonos vagy jobb műszaki paraméterekkel rendelkező funkcionális árura cserélve, vagy
abban az esetben, ha az eladó az árut nem tudja másra cserélni, a reklamációt a hibás áruról jóváírás kiállításával intézi.

8.26. A panaszkezelés csak a reklamációs űrlapon felsorolt ​​hibákra vonatkozik.

8.27. A reklamáció szempontjából ismételten eltávolítható hibának minősül egy eltávolítható hiba háromnál többszöri előfordulása.

8.28. A reklamáció szempontjából több, mint három különböző eltávolítható hiba egyidejű előfordulása nagyobb számú különböző eltávolítható hibának minősül.

8.29. A reklamáció szempontjából az az időtartam, amely alatt a vevő nem tudja megfelelően használni az árut, az az időtartam, amely alatt az adásvételi szerződés megkötését követően a vevő az árut az áru hibája miatt összesen több mint 100 nap.

8.30. A vevőnek az áru hibájára vonatkozó igényérvényesítési joga azután érvényes, hogy jogával élt, és a 8.8. pont szerint felszólította az eladót az áru hibájának elhárítására. pontja szerint, és a reklamáció eredményétől függetlenül ugyanazon egyedi hiba (nem azonos típusú hiba) miatt már nem jogosult ismételten reklamációt benyújtani.

8.31. Abban az esetben, ha az eladó a reklamációs eljárást a reklamáció indokolt elutasítása miatt megszünteti, de a termék hibája objektíve fennáll, és azt nem távolította el, a vásárló a termékhiba megszüntetésére vonatkozó jogát bíróságon keresztül gyakorolhatja.

9. Személyes adatok és azok védelme

9.1. A szerződő felek megállapodtak abban, hogy a vevő, ha természetes személy, köteles közölni az eladóval vezeték- és vezetéknevét, állandó lakcímét, beleértve az irányítószámot, telefonszámot és e-mail címet.

9.2. A szerződő felek megállapodtak abban, hogy a vevő, ha jogi személy, köteles az eladóval közölni cégnevét, székhelyének címét, beleértve az irányítószámot, a társadalombiztosítási számot, a telefonszámot és az e-mail címet.

9.3. A vevő az adásvételi szerződés megkötésével kijelenti, hogy az 1. pontban foglaltak szerint hozzájárul. 7. § bek. törvény 1. -a. 428/2002 Coll. módosításával (a továbbiakban: ZnOOÚ) a személyes adatok védelméről, hogy az eladó személyes adatait, különösen a fent felsorolt ​​és/vagy az eladó tevékenységéhez szükséges személyes adatait kezelje és tárolja, és azokat a összes információs rendszerét. Az eladó vállalja, hogy a vevő személyes adatait a Szlovák Köztársaság hatályos jogszabályainak megfelelően kezeli és selejtezi. A vásárló ezt a hozzájárulást meghatározott időtartamra adja meg az eladónak, amíg a vevő személyes adatainak kezelésének célja teljesül. Az adatkezelés céljának teljesítését követően az eladó haladéktalanul megsemmisíti a vásárló személyes adatait. A vásárló a személyes adatok kezeléséhez adott hozzájárulását írásban bármikor visszavonhatja. A hozzájárulás a hozzájárulás visszavonásának a vevő általi Eladó részére történő kézbesítésétől számított 1 hónapon belül lejár.

9.4. Az eladó kijelenti, hogy a pontnak megfelelően 6. § bek. 1 levél c) A ZnOOÚ személyes adatokat kizárólag az eladó és a vevő közötti adásvételi szerződés megkötése céljából szerez be.

9.5. Az eladó kijelenti, hogy a pontnak megfelelően 6. § bek. 1 levél e) A ZnOOÚ a személyes adatokat a 9.5 pontban felsoroltaktól eltérő célokra gyűjti. Az ORP kifejezetten és gondoskodik arról, hogy a személyes adatokat kizárólag a gyűjtésük céljának megfelelő módon dolgozzák fel és használják fel, és hogy azokat ne keverjék össze más célból megszerzett személyes adatokkal.

9.6. Az eladó kijelenti, hogy a 6. § bek. 1 levél i) A ZnOOÚ a személyes adatokat a jó erkölcsnek megfelelően kezeli, és úgy jár el, hogy az ne legyen ellentétes a ZnOOÚ-val vagy más általánosan kötelező érvényű jogszabályokkal, és azokat nem kerüli meg. Az eladó kijelenti, hogy az érintett beleegyezését nem kényszeríti vagy feltétele az eladóval szemben létesített szerződéses jogviszony, szolgáltatás, áru vagy kötelezettség visszautasításának veszélye.

9.7. A vevő írásbeli kérelem alapján jogosult követelni az eladótól:

általánosan érthető formában tájékoztatást az Ön személyes adatainak az információs rendszerben történő kezelésének állapotáról a 26. § bek. 3 ZnOOÚ; (4) bekezdése szerinti határozat meghozatalakor b) ZnOOÚ, a vevő jogosult megismerkedni a műveletek feldolgozási és értékelési eljárásával,

általánosan érthető formában pontos tájékoztatást arról, hogy a személyes adatait milyen forrásból szerezte feldolgozás céljából,
általánosan közérthető formában az adatkezelés tárgyát képező személyes adatainak másolata,

az adatkezelés tárgyát képező hibás, hiányos vagy elavult személyes adatainak helyesbítése,
személyes adatainak megszüntetése, ha azok kezelésének célja a 13. § bek. 1 ZnOOÚ; ha az adatkezelés tárgya személyes adatot tartalmazó hivatalos irat, kérheti azok visszaszolgáltatását, az adatkezelés tárgyát képező személyes adatainak megszüntetését, ha jogszabálysértés történt.

9.8. A vevő joga csak az (1) bekezdés szerint korlátozható d) és e) ZnOOÚ, ha ilyen korlátozás külön jogszabályból ered, vagy annak alkalmazása sértené a vevő védelmét, vagy más személyek jogait és szabadságait sértené.

9.9. A vásárló ingyenes írásbeli kérelem alapján tiltakozhat azon személyes adatainak eladó általi kezelése ellen, amelyekről feltételezi, hogy direkt marketing célból az ő hozzájárulása nélkül kezelik vagy kezelik őket, és kérheti azok kezelését.
a személyes adatok 7. § bek. 4 betű d) 9.8., postai úton történő direkt marketing, vagy a 7. § bek. 4 betű d) direkt marketing céljára a 9.8.

9.10. Ingyenes írásbeli kérelem alapján vagy személyesen, ha az ügy nem halasztható, a vevőnek joga van személyes adatainak kezelése ellen bármikor tiltakozni az eladónál a 7. § bek. 4 betű a), e), f) vagy g) ZnOOÚ jogos indoklással vagy bizonyíték bemutatásával a törvény által védett jogaiba és érdekeibe való jogosulatlan beavatkozásra vonatkozóan, amelyek a személyes adatok ilyen kezelésével konkrét esetben sérülnek vagy sérülhetnek; ha ezt jogi okok nem akadályozzák, és bebizonyosodik, hogy a vevő tiltakozása megalapozott, az eladó köteles azokat a személyes adatokat, amelyek kezelését a vevő tiltakozott, indokolatlan késedelem nélkül, amint a körülmények fennállnak. lehetővé teszi, és nem engedelmeskedik az eladó döntésének, amelynek jogi következményei vagy jelentős hatása van, ha az ilyen döntés kizárólag személyes adatainak automatizált feldolgozása alapján születik. A vevőnek jogában áll kérni az eladótól a kiadott határozat felülvizsgálatát az automatizált feldolgozási formától eltérő módon, míg az eladó köteles a vevő kérésének eleget tenni, így a döntés felülvizsgálatában a döntő szerep az felhatalmazott személy játszik; az eladó a vevőt a vizsgálat módjáról és a megállapítás eredményéről a 21. §-a szerinti határidőn belül tájékoztatja. 3 ZnOOÚ. A vevőt ez a jog csak akkor nem illeti meg, ha azt olyan külön jogszabály állapítja meg, amelyben a vevő jogos érdekeit biztosító intézkedések vannak, vagy ha a döntés az eladó és az eladó között létrejött szerződés megkötése vagy teljesítése során született. vevő, feltéve, hogy a vevő kérelmének eleget tettek, amely a szerződés tartalma, vagy a vevő a megállapodáson alapuló szerződés érvényessége alatt bármikor véleményt gyakorolhat.

Ha a vásárló azt gyanítja, hogy személyes adatait jogosulatlanul kezelik, ezt bejelentheti a Személyes Adatvédelmi Hivatalnál. Ha a vevő nem cselekvőképes, jogait törvényes képviselője gyakorolhatja. Ha a vevő nem él, a ZnOOÚ szerint őt megillető jogait hozzátartozója gyakorolhatja. A vevő követelményei a 20. § bek. 1 levél a), d)-f) ZnOOÚ-t az eladó térítésmentesen teljesíti. 20. §-a szerinti tájékoztatás. 1 levél b) és c) ZnOOÚ, az eladó térítésmentesen biztosítja a vevőt, a fizetés kivételével, amely összeg nem haladhatja meg a másolatkészítéssel, műszaki adathordozó behozatalával és a vevő részére történő információküldéssel járó anyagköltség mértékét, kivéve, ha külön törvény másként rendelkezik. Az eladó eleget tesz a vevő ZnOOÚ 20. §-a szerinti követelményeinek, és legkésőbb azok kézhezvételétől számított 30 napon belül írásban tájékoztatja erről. A vevő jogainak korlátozása a 20. § bek. 1 levél d) és e) pontja szerinti ZnOOÚ, az eladó haladéktalanul köteles írásban értesíteni az érintettet és a hatóságot.

10. Elállás az adásvételi szerződéstől

10.1. Az eladó jogosult elállni az adásvételi szerződéstől abban az esetben, ha a készlet elfogy, az áru nem áll rendelkezésre, vagy ha az adásvételi szerződésben vállalt áru gyártója, importőre vagy szállítója leállította a gyártást, vagy jelentős változtatást eszközölt. amely lehetetlenné tette az eladó adásvételi szerződésből eredő kötelezettségeinek teljesítését vagy vis maior okok miatt, vagy ha minden tőle elvárható erőfeszítés megtétele után sem tudja az árut a meghatározott határidőn belül a vevőnek átadni. jelen szerződési feltételek szerint, vagy az online áruházban feltüntetett áron. Az eladó köteles erről a vevőt haladéktalanul tájékoztatni, és az adásvételi szerződésben vállalt áruért már befizetett foglalót a szerződéstől való elállás közlésétől számított 15 napon belül a vevő által megadott számlára történő átutalással visszaküldeni.

10.2. A Vevő jogosult az áru átvételétől számított 7 munkanapon belül elállni az adásvételi szerződéstől a jelen általános szerződési feltételek 5. pontja szerint indokolás nélkül, a pontban foglaltak szerint. 12. § bek. törvény 1. -a. 108/2000 Coll. módosításával a fogyasztóvédelemről a házaló és a csomagküldő árusítás során (a továbbiakban: Fogyasztóvédelem a csomagküldő kereskedelemben).

10.3. A megrendelés eladónak történő elküldésével a vevő megerősíti, hogy az eladó megfelelően teljesítette tájékoztatási kötelezettségét a pontban foglaltak szerint. törvény 10. §-a szerint a csomagküldő adásvételben történő fogyasztóvédelemről.

10.4. A vevőnek írásban kell elállnia a szerződéstől.

10.5. A jelen általános szerződési feltételek előző pontja szerinti adásvételi szerződéstől való elállásnak tartalmaznia kell a vevő azonosítóját, a megrendelés számát és dátumát, az áru pontos leírását, azt a módot, ahogyan az eladó a fizetést már visszaküldi. megérkezett, különösen a számlaszám és/vagy postacím. Az eladó az adásvételi szerződéstől való elállással egyidejűleg köteles az árut a tartozékokkal együtt leszállítani, beleértve a dokumentációt, használati utasítást, jótállási jegyet, fizetési bizonylatot stb. és eredeti csomagolásban biztosított küldemény formájában.

10.6. Abban az esetben, ha a vevő eláll a szerződéstől és olyan árut szállít át az eladónak, amely nem használt, sértetlen eredeti csomagolásban van, és nem sérült vagy hiányos, az eladó visszaküldi a vevőnek a már kifizetett áru vételárat, amely a pontban feltüntetett. a megrendelés vagy az alkatrész kötelező érvényű átvétele az adásvételi szerződéstől való elállási nyilatkozat kézbesítésétől és az árunak a vevő által megjelölt számlájára készpénz nélküli átutalással történő kézbesítésétől számított 15 napon belül történik.

10.7. Abban az esetben, ha a vevő eláll a szerződéstől, és használt, sérült vagy hiányos árut szállít az eladónak, az eladó visszaküldi a vevőnek a megrendelés vagy a rész kötelező érvényű elfogadásában szereplő áruért már kifizetett vételárat. szakaszának megfelelően csökken 457. §-a a Ptk. 457. §-a az áru teljes árának 1%-ának megfelelő elhasználódásának értékéről az áru használatának minden napjára, valamint az áru javításának és eredeti állapotának helyreállításának értékéről a Ptk. 15 nap az adásvételi szerződéstől való elállás és az árunak az eladó részére történő kézbesítésétől számítva készpénz nélküli átutalással a vevő a vevő által megjelölt számlájára.

10.8. Érvényes szerződéstől való elállás esetén az eladó visszaküldi a vevőnek a vételárat, beleértve a vevőnél az áru megrendelésével kapcsolatban felmerült költségeket is, ha a vevő az áruval együtt írásban benyújtja az eladónak. dokumentumok a vevőnél az áru megrendelésével kapcsolatban felmerült költségekről. Az áru visszaküldésének költsége nem a vevőt terheli csak abban az esetben, ha az áru nem felelt meg maradéktalanul a minőségi követelményeknek
és egyben hibás is volt. A minőségi követelményeknek maradéktalanul megfelelő árunak minősülnek az eladó weboldalán található áruajánlatban szereplőkkel azonos vagy hasonló tulajdonságú áruk.

10.9. A vevőnél az áru megrendelésével kapcsolatban felmerülő költségnek minősül a megrendelés lebonyolításának költsége, így különösen a telefonálás ára, amellyel a vevő 30 perces adásvételi szerződés megkötésére tett javaslatot. .

10.10. Abban az esetben, ha a vevő a 10.4. pontban meghatározott bármely kötelezettségét nem teljesíti. és 10.5. pontja értelmében az adásvételi szerződéstől való elállás nem érvényes és hatályos, és az eladó nem köteles a vételárat a vevőnek visszaadni, valamint jogosult az áru vevő részére történő visszaküldésével kapcsolatos költségek megtérítésére.

11. Záró rendelkezések

11.1. Az eladó fenntartja a jogot jelen általános szerződési feltételek megváltoztatására. Jelen általános szerződési feltételek változásainak írásbeli bejelentési kötelezettsége az eladó elektronikus áruházának honlapján történő elhelyezésével teljesül.

11.2. Ha az adásvételi szerződést írásban kötik meg, akkor a módosítást írásban kell megtenni.

11.3. Kétség esetén a szerződő felek megállapodtak abban, hogy a használat időtartama az áru 5.7 pont szerinti vevő részére történő átadásától számított időtartam minősül. pontjában foglaltak szerint az áru eladó részére történő átadásának napjáig a jelen általános szerződési feltételek 11.4. ezeket az általános szerződési feltételeket.

11.4. A szerződő felek megállapodtak abban, hogy a köztük lévő kommunikáció e-mail üzenetek formájában történik.

11.5. törvény vonatkozó rendelkezései, a Ptk. 22/2004 Coll. törvény módosításáról, valamint az elektronikus kereskedelemről szóló 128/2002 Coll. törvénnyel módosított belső piac fogyasztóvédelmi ügyekben történő állami ellenőrzéséről, valamint egyes törvények módosításáról. 284/2002 Coll. törvénnyel módosított, a csomagküldő kereskedelemben történő fogyasztóvédelemről.

11.6. Jelen általános szerződési feltételek a vevővel szemben az adásvételi szerződés megkötésével lépnek hatályba.

11.7. A megrendelés elküldésével a vásárló megerősíti, hogy a jelen általános szerződési feltételeket elolvasta és azokkal teljes egészében egyetért.